Ja sam kokainski ovisnik vec 20 godina (bio sam i na lecenju 3 godine u Berlinu) ali nazalost nisam uspeo... Sada ne konzumiram 8 meseci, ali imam uzasne krize. Pre neki dan sam na televiziji gledao emisiju da su pronasli lek pod nazivom BAKFORM.Jedan slican ovisnik je pogodjen u nogu i davali su mu naveden lek za misice. Nakon kraceg vremena ispitivanja su dokazala da nema vise zelju za kokainom, da mu mozak reaguje isto kad su mu pokazali prirodu pa zatim kokain. Molio bih Vas za savet da li bih uz pomoc lekara mogao probati tu vrstu lecenja s obzirom da sam fizicki zdrav. Molim Vas za savet zeleo bih da mi neko pomogne i da prestanu te nepodnosljive krize. Unapred zahvalan

Odgovoreno: 17. 02. 2008.
• Postovani, neuobicajeno je da bilo koja vrsta apstinencijalnih problema traje ovoliko dugo, kako Vi kazete, citavih 8 meseci. Vas se organizam vec davno detoksikovao ukoliko ste napravili potpunu apstinenciju, pa u pitanju moze biti samo psiholoski problem koji mozete tretirati kod psihologa ili psihijatra ukoliko smatrate da ga sami tesko prevazilazite. Cestitam na prekretnici u Vasem zivotu, zaista je ogroman uspeh odreci se droge posle, u Vasem slucaju, decenija konzumiranja i zavisnistva. Sto se samog pomenutog leka tice, mislim da bi Vam lekari o tome mogli reci, ja kao psiholog,nazalost, ne mogu, ali onoliko koliko ja znam, lecenje se kod nas obavlja klasicnim sredstvima. Ukoliko ste ovih dana saznali o tom leku, velika je verovatnoca da se on jos dugo nece pojaviti u praksi, a posebno kao zvanicni terapijski metod za lecenje zavisnistva. Jos jednom bih naglasila da, po onome sto opisujete, Vama lekovi za odvikavanje od droga nisu potrebni jer ste vec dugo apstinent! Nastojte da napravite realnu procenu svog psihofizickog stanja i da iskreno proccenite da li ste Vi jos uvek zavisnik, po bilo kom osnovu. Ukoliko jeste, pretpostavljam da to moze biti samo zaostatak psiholoske zavisnosti koja je velikim delom zasnovana i na Vasoj licnoj odluci kako cete sebe procenjivati, usmeraviti i kategorisati u zivotu.I ako se budete odlucili na terapiju podrske kod psihijatra ili psihologa koji bi Vam pomogao u prevazilazenju problema, ovakav Vas stav prema sebi i njegovom resenju, kao i Vasa resenost i motivacija ce biti od izuzetnog znacaja u tom procesu. Pozdrav