Postovanje Profesorice! Hvala Vam na odgovorima. Imam jos neka pitanja. Ponasanje mog oca je slicno kao, sto je bilo. Stalno je napet, stalno nesto pomera. Nista ne uradi kako treba. Nekih stvari se ne seca. A nekih stvari, kojih se mi ne bi nikada setili, zna odmah. Rekao bih da se ponasa kao malo dete od nekih 4-5 godina. Stalno trazi cigare, pa ponekad i od slucajnih prolaznika. Obruka nas pred svima. Kada mu kazemo da se primiri ili da cuti, ne vredi. Sto se tice pica, ne pije vec godinu i vise dana. Mi mu kuci ne dozvoljavamo da pije. Za ovih godinu dana skoro da nije nista popio. Uopste nije uvidjajan u odnosu na druge ljude, pa i na porodicu. Ni na jednoj analizi, mu nisu nasli nista, samo blagi gastritis. Bio je malokrvan, ali na analizi na okultno krvarenje nista nije bilo. Ostalo je odraditi irigografiju i CT endokranijuma. Mene interesuje, da li da radimo CT ili bolje magnetnu rezonancu. Da li vrsta analize moze uticati na kvalitet u ovom slucaju. Ja sam elektro inzenjer, telekomunikacija i znam da magnetna rezonanca daje bolje slike ! u najvise slucajeva. Trenutno pije Bilobil kapsule od pre nekoliko dana, navodno poboljsavaju pamcenje. Prethodno je jedno vreme pio Ksalol i Cavinton. Ja nisam primetio razliku kada je pio Ksalol i Cavinton. Sada malo bolje izgleda, mada je i sad mrsav. Interesantno je da puno jede, ali je mrsav, doduse, malo se popravio. Molim Vas da mi odgovorite sto pre. Tek sam sada video odgovore, jer sam mislio da se odgovori salju na email adrese. Hvala Vam unapred. Vec ste puno pomogli.

Odgovoreno: 06. 02. 2008.
•  Postovani, o problemima Vaseg oca do sada niste pisali meni vec verovatno dr.Oliveri Zikic, kako sam mogla da prepoznam pretrazujuci sadrzaje pisama. Problematika i jeste bliza psihijatru nego psihologu, pa Vas molim da se za konsultacije o farmakoloskom dejstvu lekova ili upotrebljivosti i efektima odredjenih laboratorijskih metoda ipak javite njoj. Sto se tice klinicke slike koje opisujete, veoma je slicna smetnjama koje nastaju usled psihoorganskog sindroma koji se moze konstatovati ne samo preko CT-a ili magnetne rezonance, vec i preko neuropsiholoske dijagnostike (koju moze izvrsiti psiholog u specijalizovanoj ustanovi) i utvrditi da li su se njegove ukupne sposobnosti umanjile u odnosu na nekadasnje tj, u odnosu na potencijale. To moze i biti, ali ne i iskljucivo, posledica dugogodisnjeg alkoholizma. Psihoorganski deficit se odrazava na globalno funkcionisanje koje je znacajno losije, sa smanjenom kriticnoscu, promenama i smetnjama u pamcenju, dezorganizovanim regresivnim ponasanjem i dr. Bilo bi dobro da se od strane neuropsihologa konstatuje stvarno stanje, medjutim, ukoliko je rec o psihoorganskim smetnjama, u najvecem broju slucajeva skoro da nema mogucnosti znacajnijeg popravljanja stanja, vec se, naprotiv, sa godinama ocekuje izvesna progresija smetnji, odnosno pogorsanje simptoma. Pozdrav