Poštovana dr. Dimitrijević,  Molim Vas za malo Vaše pažnje i savet.  Imam 42 godine. Moj život se sveo na posao i nekoliko bezuspešnih pokušaja da zasnujem porodicu. U sveri intimnog života imam duge periode emotivne i telesne apstinencije. Kada se, u proteklih nekoliko godina, ukaže prilika za neko novo poznanstvo, i emotivnu i intimnu vezu, uvek se javlja isti problem: impotencija i prerana ejakulacija. S obzirom na godine, odličnog sam zdravstvenog stanja, tako da ni erektilnu disfunkciju ne dovodim u vezu sa fizičkim poremećajima, tim pre što su prisutne i noćne i jutarnje erekcije. U tranutcima razmene nežnosti erekcija je prisutna, ali kada treba ostvariti telesni kontakt, erekcija izostaje. Čak i kad mi se "posreći" da erekcija bude dobra, tu je obavezno nastavak problema u vidu prerane ejakulacije. Pokušavao sam i sa famoznom "vijagrom" (pokušao sam i da je kombinujem sa bensedinom kako bih tom činu zadovoljstva pristupio bez straha i panike), ali nisam osetio nikakvo poboljšanje. Tačnije stanje je isto: erekcija je !  prisutna (kada nije potrebna) u fazi predigre, a kada je potrebno (posle nekih pola sata - manje ili više) kao da me "prođe volja", erekcija izostaje. Molim Vas da mi pomognete savetom. Moja molba je u toliko veča što sam od skora u emotivnoj vezi sa osobom za koju osečam, posle dugo vremena, da mi je izuzetno stalo, a izbegavanje (odnosno odlaganje) fizičkog kontakta sa tom osobom, gubi svaki smisao i pre ili kasnije kod nje će probuditi sumnju u moje "muške" potencijale. Još jednom, molim Vas za savet.

Odgovoreno: 23. 10. 2007.
• Postovani, iz Vaseg pisma se cini da je Vas jedini problem vezan za seksualno funkcionisanje, sto uslovljava mucne i prazne periode koji se ticu i emotivnog angazovanja. Nisam takodje do kraja shvatila da li su smetnje vezane za period od pre nekoliko godina ili traju duze. Nisam mogla da zakljucim da li postoje jos neke smetnje vezane za napetost ili druge trajnije psihicke smetnje, pa stoga pretpostavljam da nisu znacajne. Takodje niste napisali da li ste se zbog svog problema javljali urologu ili uopste trazili savet lekara. Dakle, uz nedostajuce informacije, nije lako dati pravi odgovor na Vasa pitanja, ali generalno pristupajuci takvom problemu, da pokusamo da zajedno dodjemo do nekih resenja. Ukoliko ste, kako kazete, sada sreli osobu do koje Vam je stalo, i sa kojom imate sansu da ostvarite trajniju vezu, razmislite o mogucnosti da sa njom iskremo porazgovarate o problemu koji Vas muci. Ukoliko je to zaista osoba koja Vas moze prihvatiti onakvog kakvi stvarno jeste, sto bi bilo najznacajnije, iskrenost i otvaranje bi predstavljali osnovu za vase opustenije pristupanje intimnim odnosima i popravljanje vaseg seksualnog funkcionisanja, koje je znacajno naruseno i napetoscu i Vasom potrebom da ne pokazete i ne priznate problem. Ukoliko Vasa partnerka sa razumevanjem prihvati ulogu "saradnika" u resavanju tog problema, imate velike sanse da funkcionisanje bude kako treba. Ukoliko se prema partnerkama uporno ponasate kao macho, pa se, naravno, plasite neuspeha jer se od vas ocekuje da nikada ne "omanete", Vase opterecenje je vece, a problem se samo produbljuje ponavljanjem neuspeha. Ukoliko problemi u seksualnom funkcionisanju nisu jedini, vec imate i znake psihicke napetosti nezavisno od intimnog kontakta, ili neke druge psihicke smetnje, bilo bi korisno da se javite psihologu/psihijatru jer se moze desiti da ovaj problem koji Vas najvise muci moze biti delimicno resen resavanjem povezanih problema. S postovanjem, Prof.drBojana Dimitrijevic specijalista med.psihologije