Poštovana,
Za mesec dana bih trebala da se udam za coveka koga volim i sa kojim cekam dete. Ono sto me brine je što je naš sexualni život vrlo neaktivan. Ja sam vrlo otvorena osoba i u više navrata dala do znanja da nesto nije u redu, uvek je imao neki izgovor. U početku je to bilo zbog kondiloma(taj problem je rešen), onda je bio umoran, pod stresom...itd. Inače problem traje vec više od godinu i po dana. Kada je potrošio sve izgovore, uspeo je da prevali preko usta da ima problem. Nije mogao da predpostavi odakle potice problem, samim tim ni da predlozi resenje. Ono što je mene u celoj toj priči jako povredilo je što je za vreme ili potpunog odsustva ili veoma retkih polnih odnosa (zivimo zajedno) on kupovao porno filmove i bez ikakvog uzdrzavanja se okretao za ženama na ulici. Postala sam jako ljubomorna, nekad mi je teško da mu verujem. Naravno uvek mi govori da sam ja jedina i da kad pomisli na sex on pomisli na mene. Na moje insistiranje je pobacao sve porno filmove! i složio se da krenemo na terapiju za parove. Ne sumnjam da mu je stalo do mene ali mi uopste nije jasno o kakvom se problemu radi? Molim Vas da mi preporucite nekog terapeuta.
Hvala u napred! Milica (28)

Odgovoreno: 02. 09. 2007.
• Postovana,
Vas partnerski odnos svakako zahteva ozbiljno razmatranje i konsultovanje sa profesionalcem, buduci da govorite o buducem ocu svog deteta i coveku sa kojim planirate da zasnujete bracnu zajednicu. Postoje specificnosti u seksualnom funkcionisanju, koje odstupaju od onoga sto smatramo "prosecnim" koje su cesto vazane za faktore iz ranog razvoja, a kojih sam pojedinac ne moze da se seti i da utice na njihovu neutralizaciju. Pretpostavljam da Vas partner stvarno ne ume da identifikuje faktore koji su uticali na njegov problem, ali je za sada dovoljno da pokazuje spremnost da problem resi. Pitanjima seksualnih disfunkcija vec dugo i uspesno se bavi prof.Jezdimir Zdravkovic, neuropsihijatar. Probleimima partnerskih odnosa, bracnog i porodicnog funkcionisanja na Klinici za zastitu mentalnog zdravlja bavi se dr Olivera Skakic.
S postovanjem. Dr Bojana Dimitrijevic spec.med.psihologije