Pozdrav,
imam jedan jako veliki problem, rec je o tome da su mi roditelji imali nesredjen zivot, prakticki ni sada ne zive zajedno iako se nikada nisu razveli. Majka je uvek pokusavala da preko mene dopre do oca i uvek su postojale recenice, "kad bi se ti malo vise potrudila..bilo bi bolje tata i ja bi ziveli bolje" i tome slicno, sve vreme trazim odgovor na pitanje ko je kriv. Naime isla sam psihologu uputio me dalje i sad pijem lekove bensedin 5mg i karbapin 200mg, i kao malo mi je bolje,ali ono sto je lose jeste da sam saznala da ta dva leka ne bitrebala da se kombinuju pa me interesuje da li cu jaikada moci da prestanem da pijem te lekove, zelim da budem normalna osoba. Ne znam da li mi Vi mozete pomoci i dati bilo kakav odgovor, ali vredi pokusati.
S postovanjem,

Odgovoreno: 02. 09. 2007.
•
Postovanja Adrijana,
cest je slucaj da roditelji za svoj nesredjen brak krive decu i njima manipulisu, "pomerajuci" problem sa sebe na one koji su u njihovom okruzenju. Postoji cak i termin "identifikovani pacijent" koji opisuje osobu koja se kao "zrtveni jarac" vodi lekaru i paznja se fokusira na njega kako bi se pomerila sa osnovnog partnerskog problema, jer kada postoji neki drugi problem u porodici, osnovni problem se moze ostaviti po strani. Takodje u takvim situacijama partneri odrzavaku kvazi-komunikaciju preko dece, koja su izmanipulisana, a nisu u stanju da izbegnu tu nezahvalnu poziciju u porodici. Iz takvih slozenih okolnosti, cesto izlaze sa sopstvenim psihickim opterecenjima a ne mogu da shvate odakle tacno poticu i koje su sve posledice porodicnih trauma u ranom detinjstvu. Za pitanje kombinacije lekova preporucujem da se obratite psihijatru koji ce Vam protumaciti da li treba da ih kombinujete ili ne, jer je pre svega pitanje kad ste se zadnji put javili specijalisti i koliko je preporucljivo dugo piti neke lekove, buduci da sedativi posle duzeg kontinuiranog uzimanja prave zavisnost koja onda predstavlja problem za sebe. Vas problem se moze resiti svakako, ali podrazumeva kontinuirani rad sa psihologom dok ne steknete odredjene uvide u poreklo svojih problema i steknete mehanizme da ih prevazidjete. Ukoliko se resenje problema bazira samo na uzimanju bilo kojih lekova, pristup nije kompletan. Odaberite svog terapeuta i ne ustrucavajte se da se javite za pomoc, jer Vas problem verovatno ima brojne posledice u zivotu i njegovo resavanje ce osloboditi veliku kolicinu energije koju cete upotrebiti za efikasno svakodnevno funkcionisanje.
S postovanjem dr Bojana Dimitrijevic spec.med.psihologije