postovana doktorice bojana drago mi je sto ste mi pisali u dva pisma kod mene ide sve bolje i bolje hocu da me spoznate bolje po duhovnom liku kakve navike imam kakav mi je karakter imam 28 godina i nikad u zivotu se nisam nasmejao sa drustvom kad vidim neke moje drugove kako se smeju ja se zacudim kad stupam u kontakt sa mojim drugovima i svi se saljimo svi pocnu da se smeju uz sale samo ja nemam osmeh na licu ne mogu prirodno da se nasmejem izgledam drugovima da sam hladnokrvan inace sam stidljiva osoba brzo se uznemirujem pokusavam da maknem stid ali mi je pretesko ustvari ponekad zamislim da nisam stidljiv nego sam neraspolozen a to sto sam neraspolozen ne tera me na salu ni na smeh i mislim da sam prirodno hladnokrvan nemogu sa drugovima razgovarati za neku temu za smeh jer nemam uputstvo na to pa me mnogo zabrinjava jer kako cu da razgovaram sa novom devoikom kad nisam nikad oraspolozen neznam kako da razvijem smeh u sebi kako da se menjam dali treba da pijem neke ljekove da bio nasmejan razdraziv to je moj najveci problem recite mi kako da ga resim kako da budem nasmejan u zivotu hvala vam unapred

Odgovoreno: 07. 05. 2008.
• Očigledno ste stidljiva osoba kojoj treba više vremena da sa nekim uspostavi prisniji kontakt, da se oslobodi u kontaktu i radi običnog razgovora, pa razumem Vašu nedoumicu kad je u pitanju opušten razgovor koji je Vama stran. Na zalost, nema jednostavnog recepta za smeh i dobro raspoloženje, niti postoje tako osmišljeni lekovi koji će od Vas stidljivog i zatvorenog, napraviti slobodnog i komunikativnog čoveka. Verovatno su Vas i roditelji vaspitavali u duhu ozbiljnosti i odgovornosti, što nekad već vrlo rano uguši spontanost i neobaveznost u ponašanju. Dakle, Vaš karakter je takav da ste tvrđi i nepristupačniji nego mnogi Vaši vršnjaci ali to nije poremećaj koji treba lečiti. Pokušajte u razgovoru da se ipak malo opustite, da se ponekad našalite i na svoj račun, što ne znači da morate da budete tako opušteni kao oni koje gledate, već će za početak samo jedan mali korak ka slobodnijem ponašanju biti dovoljan. Videćete, vremenom, da to nije tako teško i da umete da budete i spontaniji. Kada je u pitanju Vaša buduća komunikacija sa devojkom, nemojte se unapred preterano opterećivati time - kada se sa nekom devojkom budete dovoljno zbližili i osetili dovoljno poverenja, opustićete se i neće biti problema u međusobnoj komunikaciji, a to znači da će Vaš osmeh za osobu koju zavolite doći sam od sebe. Na kraju krajeva, ona koja Vas bude prihvatila, voleće Vas i sa osmehom i bez njega. Nemojte unapred da strahujete.