Ne znam da li sam na pravom mestu ali Vas molim , ako možete da mi pomognete makar savetom šta da radim. U braku sam skoro dvadeset godina, imamo dva divna sina koja smo teškom mukom dobili posle godina lečenja, relativno dobra primanja, slične stavove o životu , ali i jednu veliku razliku u mišljenju vezanom za seks koja nam posebno u poslednje vreme zagorčava život. U početku je sve bilo u redu . Slagali smo se u seksu i svemu ostalom perfektno sve do povratka moga supruga sa ratišta za vreme rata u Hrvatskoj. Vratio se kući sa novim stavovima o seksu do kojih je došao tako što mu je tamo nešto "kvrcnulo" i shvatio je da je treba uzeti od života koliko god je moguće. Prvo je počelo sa ubeđivanjem da treba učiniti sve da ne dođe do monotonije sa čime sam se apsolutno složila. Ali njegovo shvatanje "razbijanja monotonije " se sastojalo u nekim vrlo po meni groznim stvarima kao recimo da treba svako od nas da ima seks sa još nekim i da o tome posle pričamo pa do toga da je vrhunac zadovoljstva seks u četvoro. Kako ja nisam htela da pristanem na tako nešto ni po koju cenu počela su maratonska ubeđivanja, milioni mojih suza, koje su izazvale njegovo popuštanje samo u smislu da ako sam već toliko ljubomorna da on ne mora da ima seks sa nekom drugom već samo ja sa nekim pa da mu to posle detaljno ispričam i da makar nekad stignemo do toga da dovedemo u naš krevet makar još jednog muškarca. I ta vrsta ubedjivanja je trajala nekih 3-4 naredne godine. Provela sam noći i noći plačući i ubeđujući ga da ja želim da vodim ljubav samo sa njim a ne da imam seks sa bilo kim, sve dok posle 4 godine nisam popustila iz straha da ga ne izgubim i "imala sam seks " sa jednim muškarcem koji je ionako bio uporan u udvaranju duže vreme pre toga. Taj sex sa drugim muškarcem je povremeno trajao oko 2 godine, a čak i nije bilo tako loše, osim što sam morala po povratku kući da mužu ispričam sve do poslednje sitnice kako je taj seks izgledao , što me je doslovno ubijalo. Nakon toga su stigla deca, jedan za drugim, i ja sam odahnula, nadajući se da je završena tortura . Ali nije prošlo mnogo sve se nastavilo vrlo brzo posle rodjenja drugog deteta, još jačim intenzitetom, naravno sve pod izgovorom da se izbegne monotonija. I dalje nije tražio da on ima odnose sa nekom ženom , već samo ja sa nekim muškarcem pa čak i da ga dovedem u naš krevet da to radimo utroje. Nastavilo se ubeđivanje sa njegove strane, moje suze i strah da ga ne izgubim, da sam čak pre nekoliko meseci rekla da ću da pristanem na seks u troje, samo da ga malo primirim jer je postao nesnosan. Terao me je tokom svakog seksa da mu pričam kako je izgledalo sa tim muškarcem sa kojim sam bila ili kako bi izgledalo da nas ima troje ili ko zna šta sve još ne, ne želim ni da se sećam svega. Sve ove godine smo vodili ljubav redovno sa ili bez mog uživanja ali je trajalo. Poslednjih nekoliko meseci, tj. od kada sam rekla da navodno hoću da vodimo ljubav sa trećim u krevetu, on se odjednom povukao. Ne veruje mi da to "stvarno hocu i tek ponekad vodimo ljubav, vecinom na moju inicijativu, koja se ruku na srce i javlja samo da mi ne bi prigovarao kako ja ne zelim seks ali se opet zavrsava sa zahtevima da pricam tokom seksa o seksu sa jos nekom osobom. Zadnjih dana cak ne prihvata ni moju inicijativu i tvrdi kako nema neku zelju za obicnim seksom. Jednostavno ne zeli , bar tako kaze. Ponekad imam utisak da je u pitanju neka taktika, kako bih ja popustila, jer ima taj obicaj da taktizira da bi postigao nesto , a ponekad jednostavno mislim da me ne voli, jer je izmedju ostalog i cutljiv i ne reaguje cak ni na moje provokacije. Napominjem da ne izlazi sam,ni sa drustvom, tako da nemam razloga da sumnjam u njega da mozda negde i ispunjava svoje fantazije, mada iskreno ponekad i posumnjam ali kad realno razmislim, shvatim da za tako nesto jednostavno treba mnogo vise i vremena i para, nego sto on ima. Ja zaista neznam sta da radim. Sigurna sam da sam u svemu negde i ja pogresila . Cak sam predlagala i da potrazimo strucnu pomoc negde ali on nije pristao pod izgovorom da ce ionako da mu kazu da je lud i da to nije normalno ali on to hoce i to zajedno sa mnom i tu je kraj, nema rasprave. Molim vas da mi pomognete da vratim coveka za kog sam se udala i zivela nekoliko godina normalno, i koga jos uvek volim bez obzira na sve, jer je u sustini jako dobar , vredan, pametan i voli nasu decu . Samo zelim da imam normalnu porodicu koja ce da traje. Molim Vas, jer neznam sta da radim , imam osecaj da sam na kraju snage.

Odgovoreno: 06. 05. 2008.
• Ako dobro racunam, Vasi problemu po pitanju razlicitih shvatanja seksa izmedju Vas i supruga traju vise od petnaestak gosina,a  to znaci da je vec posle nekoliko godina braka doslo do ovakvih njegovih pritisaka. Sasvim je verovatno da se ne radi o promeni njegovih seksualnih preferencija, vec da su one kao takve postojale od pocetka, ali je imao vece zadrske i kocnice da Vam svoje ideje predlozi. Mozda je njegov boravak na ratistu i suocavanje sa neizvesnoscu zivota i blizinom smrti i pojacao njegovu potrebu da realizuje svoje fantazije, odnosno da od zivota dobije sto se moze ispunjavajuci ovaj deo svijh zelja. Ukoliko je slicna iskustva imao pre braka, odnosno oprobao grupne seksualne igre, njegov seksualni ukus je mozda vec mnogo ranije daleko odudarao od Vaseg konzervativnog ili pre bih rekla, klasicnog gledanja na ovaj deo partnerskog odnosa. Iz Vaseg opsirnog pisma shvatila sam da Vas veoma opterecuje njegovo insistiranje i da uprkos zelji da zadrzite dobre odnose u braku u sebi niste uspeli da se pomirite sa idejom koju on promovise. Bojim se da, ukoliko i ugodite njegovim zahtevima, situacija nece biti mnogo bolja jer najpre nije lako ziveti sa sobom samom kad predjete granice za sebe prihvatljivog ponasanja. Mozda ce Vas suprug biti zadovoljniji ali cete se Vi osecati ponizenijom i izmanipulisanom. Kaze se da je u seksu sve prihvatljivo ukoliko je obostrano zeljeno i prihvaceno, pa cak i oni oblici seksualnog ponasanja koji mozda negde u literaturi vaze za devijantne.  U Vasem slucaju vec i ovi ustupci koje cinite do sada cine Vas nesrecnom i nezadovoljnom. Ukoliko cinite dalje ustupke upravo ce se gomilati Vase nezadovoljstvo, a mi ustvari i ne znamo koliko su bujni fantazmi Vaseg supruga, odnosno koji ce biti njegovi dalji zahtevi i zelje jer se one, ocigledno, sve slobodnije iskazuju i od Vas traze vise, zatezuci veoma snazno granice Vasih moralnih normi koje ste, kako shvatam, vec dobro prekoracili. Samim tim, ne smatram da cete cinjenjem novih presedana pomoci svom braku, niti, nazalost, mislim da mozete vratiti u svoju postelju onog coveka za koga ste se udali ili kakav ste mislili da je. Cini mi se da je tesko ocekivati da on i sada i nadalje bude zadovoljan obicnim, klasičnim seksualnim cinom - on Vam se i sam rekao da "nema zelju za obicnim seksom" što upravo odrazava ovo o čemu govorim.Dakle, čini se da za sada imate dve relativno nepovoljne opcije - da mu postavite pitanje održivosti ovakvog braka gde se od Vas očekuje da pravite sa sobom nespojive kompromise kako biste ga zadržali i zadovoljili, ili da još jednom preispitate sebe i odredite dokle ste spremni da idete i sebe menjate pa da, ako ste zaista spremni na raznovrsne žrtve da biste održali brak, da pokušate da se saživite sa idejom da je i takav način seksualnog funkcionisanja koji on predlaže za neke ljude ne samo prihvatljiv već i veoma izazovan i da pokušate da su tome nađete suštinsko zadovoljstvo. Najvažnije u ovoj situaciji je da ne treba da prihvatite i usvajate ponašanja sa kojima nećete moći da živite ili da se sutra pogledate u ogledalu, koje će Vas nagrizati i mučiti. To je kriterijum koji treba da Vam bude glavna osnova za donošenje odluke. Svako od nas ima drugačiju hijerarhiju vrednosti i prioriteta pa je na Vama da odlučite da li više vrednujete brak (koji, ipak valja podsetiti, nikada neće biti miran na onaj klasičan način), u kome ćete biti sa osobom koju volite i koja Vam je slična, ili ćete zaključiti da je to sa Vama suštinski nespojivo i da uprkos svim pozitivnim elementima ima previse negativnog pritiska koji ni po koju cenu ne možete da izdržite. Sami kažete da ste na kraju snaga, što je najgora moguća opcija za Vas, jer to znači psihofizičku patnju i mogućnost psihičkih pa i somatskih smetnji ako nastavite da iscrpljujete sebe nerešenim unutrašnjim konfliktima.Znam da odluka nije laka, ali ona je samo na Vama i niko je ne može doneti umesto Vas.
Komentari na pitanje: #4474
• Lep pozdrav, treba mi strucna pomoc i savjet. Imam veliku zelju da ubedim suprugu da ima seksualni odnos sa drugim muskarcem. Ona odbija, a znam da ima ljubavnika ali krije od mene. Pa vas molim za dobar savet.
• Ja i moja supruga već godinu dana uživamo u takvom sexu. Ništa neobično i čudno. Sasvim prirodna stvar. U sexu je sve dozvoljeno zato se prepusti i uživaj.
• I ja dugo vremena nagovaram djevojku da spavamo s jos jednim muskarcem. Ustvari sa deckom nase ponajbolje drugarice. Mastanja o njemu postoje u krevetu, samo kako sprovesti u djelo. Bilo kako bilo nadam se da cu je nagovoriti i naci normalnog lika da spavamo svo troje zajedno
• Ja imam mastanje da supruga uziva u sexu sa drugim muskarcem. Pokusavam je "nagovoriti" ona za sada odbija.
• Naša mašta pretvorila se u stvarnost, željeli smo sex u troje, pa kako bilo, desilo se na moru, na plaži upoznao sam jednog mladića koji je dosta mlađi od nas, i predložio sam ženi da ga ponudim sex u troje, rekla je da može. Ja sam mu rekao da dođe kod nas u apartman navečer. Kad je došao započeo sam temu sexa. On je rekao da nije nikad imao sex. Ja sam počeo ženu maziti i ljubiti, raširio sam joj noge da mu pokažem picu bila je čupava vidio sam da je stidljiv, rekao sam ženi da mu izvadi kurac, bio je već dignut, ona ga je počela maziti, a ja sam joj lizao pičku, rekla je dečku da se skine, legla je i raširila noge i rekla je da priđe, ja sam mu rekao da liže macu moje žene to je i počeo vidio sam da nezna, prišao je i stavi kurac u picu i odma bio gotov, morao sam ja da završim jebao sam ženu kao nikad, zati smo obojica istovremeno, da samo još kažem bilo je super.
• Moje licno misljenje je da to sto suprug zahteva od vas nije nista strasno. Pouzdano znam da kvalitetan sex sa normalnim i zdravim muskarcem cini da se osecate bolje i lepse i zadovoljnije. Nema nista strasno u tome sto vas suprug zeli da imate sex sa njim i jos jednim muskarcem (pod uslovom da je taj muskarac zdrav, normalan, pouzdan i diskretan) kao vas suprug i ja imam takvu fantaziju ali moja zena je klasicna primitivna balkanusa pa nece ni da cuje. To joj se navodno "gadi " budi uz muza i u dobru i u zlu i ucini mu to ako toliko zeli. Pozdrav!